Německý mýtus 13: Teufelshunde

Kolem roku 1918 umělec Charles B. Falls vytvořil náborový plakát, který byl ozdoben slovy „Teufel Hunden, německá přezdívka pro americkou námořní pěchotu - náborová stanice pro ďábelské psy“.

Plakát je jedním z prvních známých odkazů na tuto větu ve vztahu k americkým námořníkům. Možná jste slyšeli příběhy o tom, jak němečtí vojáci přezdívali americké mariňáky jako „ďábelští psi“, a dokonce i dnes můžete najít tento příběh z první světové války používaný online při náboru námořních sborů.

Plakát se však dopouští stejné chyby, jakou téměř všechny verze legendy dělají: Němec se mýlí.

Je tedy příběh pravdivý?

Postupujte podle gramatiky

První věc, kterou by si jakýkoli dobrý student němčiny měl všimnout plakátu, je, že německé slovo pro ďábelské psy je chybně napsáno. V němčině by termín nebyl dvě slova, ale jedno. Také, množné číslo Hund je Hunde, ne Hunden. Plakát a jakékoli námořní odkazy na německou přezdívku by měly znít „Teufelshunde“ - jedno slovo se spojovacími znaky.

Mnoho online odkazů hláskuje němčinu špatně tak či onak. Vlastní webové stránky námořního sboru to špatně uvádějí v odkazech na tzv

Devil Dog challenge v roce 2016. Na jednom místě, dokonce i vlastní námořní pěchoty 'muzeum Parris Island má špatně. Znak na displeji tam ukazoval „Teuelhunden,“ chyběly f a s. Jiné účty vynechávají řádnou kapitalizaci.

Podrobnosti, jako jsou tyto, způsobují, že se někteří historici zajímají, zda je příběh sám o sobě pravdivý. Jedna věc, kterou můžeme s jistotou říci, je, že jen málo historických zpráv o legendě o ďábelských psech dostává Německé právo.

Klíč pro výslovnost

der Teufel (odváží se TOY-fel): ďábel

der Hund (odváží se HOONT): pes

die Teufelshunde (dee TOY-fels-HOON-duh): ďábelští psi

Legenda

Přestože je pravopis nekonzistentní, legenda ďábelských psů je v některých ohledech specifická. Souvisí to s konkrétní bitvou, konkrétním plukem a konkrétním místem.

Jak vysvětluje jedna verze, v první světové válce během kampaně Château-Thierry v roce 1918 poblíž francouzské vesnice Bouresches, Marines napadl řadu německých kulometů hnízda na staré lovecké rezervaci známé jako Belleau Dřevo. Marines, kteří nebyli zabiti, chytili hnízda v tvrdém boji. Němci přezdívali ty mariňáky ďábelské psy.

Heritage Press International (usmcpress.com) říká, že šokovaní Němci to vytvořili jako „termín úcty“ k americkým mariňákům, což je odkaz na divoké horské psy bavorského folklóru.

"... Marines zaútočil a zametl Němce z Belleau Wood. Paříž byla zachráněna. Příliv války se obrátil. O pět měsíců později by bylo Německo nuceno přijmout příměří, “uvádí web Heritage Heritage.

Vznikla legenda ďábelských psů, protože němečtí vojáci přirovnávali Marines k „divokým horským psům bavorského folklóru?“

H.L. Mencken's Take

Americký spisovatel H. L. Mencken si to nemyslel. V “americkém jazyce” (1921), Mencken komentuje Teufelshunde termín v poznámce pod čarou: “Toto je armáda slang, ale slibuje přežít. Němci za války neměli pro své nepřátele žádné pochybné přezdívky. Francouzi byli obvykle jednoduše zemřít Franzosen, Angličané byli zemřít Engländer, a tak dále, i když nejsilněji zneužívány. Dokonce der Yankee byl vzácný. Teufelhunde (ďábelští psi) pro americké mariňáky vynalezl americký korespondent; Němci to nikdy nepoužili. Srov. Wie der Feldgraue spricht, autorem Karl Borgmann [sic, vlastně Bergmann]; Giessen, 1916, str. 1; 23."

Podívejte se na Gibbons

Korespondentem, o kterém se Mencken zmiňuje, byl novinář Floyd Phillips Gibbons (1887-1939) z chicagské tribuny. Gibbons, válečný korespondent zasazený do námořní pěchoty, nechal své oči vystřelit, zatímco pokrýval bitvu u Belleau Wood. Také napsal několik knih první světová válka, včetně "A oni si mysleli, že nebudeme bojovat" (1918) a biografii létajícího červeného barona.

Stejně tak Gibbons zkrášlil svou reportáž legendou o psích ďáblech, nebo ohlásil skutečná fakta?

Ne všechny americké příběhy o původu slova se navzájem shodují. Jeden účet prohlašuje, že termín přišel z prohlášení připisovaného německému vrchnímu velení, který se údajně ptal: „Wer sind diese Teufelshunde? “To znamená:„ Kdo jsou tito psi? “Další verze tvrdí, že to byl německý pilot, který proklel Marines slovo.

Historici se nemohou shodnout na jediném kořenu věty a není jasné, jak se o ní věděli Gibbonové - nebo zda si to vymyslel sám. Předchozí vyhledávání v archivech Chicago Tribune nemohlo ani vytáhnout aktuální zpravodajský článek, ve kterém se údajně Gibbons poprvé zmínil o příběhu „Teufelshunde“.

Což vychovává Gibbonse sám. Byl považován za okázalý charakter. Jeho biografie Barona von Richthofena, tzv Červený baron, nebyl úplně přesný, což ho nutilo k tomu, aby se zdálo, že je to naprosto trestuhodný, žíznivý letec, než složitější osoba vylíčená v novějších biografiích. To samozřejmě není důkaz, že by to znamenalo, že si vymyslel příběh Teufelshunde, ale někteří historici se to diví.

Další faktor

Je tu ještě další faktor, který by mohl zpochybnit legendu o ďábelských psech. Mariňáci nebyli jedinými jednotkami zapojenými do boje ve francouzském Belleau Wood v roce 1918. Ve skutečnosti mezi silnými jednotkami americké armády a Mariány rozmístěnými ve Francii došlo k intenzivní rivalitě.

Některé zprávy říkají, že Belleau sám nebyl zajat Marines, ale armádní 26. divize o tři týdny později. To způsobuje, že někteří historici pochybují, proč by Němci nazvali mariňáky jako ďábelské psy, než armádní jednotky, které bojovaly ve stejné oblasti.

DALŠÍ> Black Jack Pershing

Generál John ("Black Jack") Pershing, velitel amerických expedičních sil, bylo známo, že je rozrušený tím, že mariňáci během bitvy o Belleau Wood získali veškerou publicitu - většinou z Gibbonových výprav. (Pershingovým protějškem byl německý generál Erich Ludendorff.) Pershing měl přísnou politiku, že při podávání zpráv o válce nebyly uváděny žádné konkrétní jednotky.

Ale Gibbonsovy expedice oslavující Mariňany byly propuštěny bez obvyklé cenzury armády. K tomu mohlo dojít kvůli soucitu s reportérem, který byl považován za smrtelně zraněný v době, kdy měly být jeho zprávy vyslány. Gibbons "předal své dřívější výpravy příteli před tím, než skočil do útoku." (Toto pochází z "Floyd Gibbons v Belleau Woods" od Dicka Culvera.)

Další účet na FirstWorldWar.com dodává toto: „Tvrdě bráněné Němci, dřevo nejprve vzali Mariáni (a Třetí pěší brigáda), pak postoupili zpět k Němcům - a znovu je vzali americké síly celkem šestkrát, než byli Němci konečně vyloučen."

Zprávy, jako je tato poznámka, mariňáci určitě hráli v této bitvě zásadní roli - součást ofenzívy známé jako Kaiserschlacht nebo „Kaiserova bitva“ v němčině - ale ne jediná.

Německé záznamy

Abychom dokázali, že tento termín pochází od Němců a ne od novináře z USA nebo z nějakého jiného zdroje, bylo by užitečné najít nějaký záznam o Německý termín ve skutečnosti používaný v Evropě, buď v německých novinách (nepravděpodobné pro domácí frontu z morálních důvodů), nebo v oficiálních dokumenty. Dokonce i stránky v deníku německého vojáka.

Lov pokračuje.

Až do této doby bude tato 100letá legenda nadále spadat do kategorie příběhů, které lidé stále opakují, ale nemohou to dokázat.